כבר שנים שאתם חושבים לשפץ את חדר האמבטיה שלכם, ועד היום לא עשיתם זאת? דחיתם את העניין כמה שרק יכולתם אבל אתם מרגישים שהגיעו מים עד נפש? אם כך, כנראה שאתם מוכנים למבצע הגדול של שיפוץ חדר האמבטיה שלכם. יחד עם זאת, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך, יש כמה דברים שכדאי שתדעו על שיפוץ חדרי אמבטיה. כמו שקורה לגבי הרבה שיפוצים אחרים שתוכלו לעשות בבית, גם במקרה של שיפוץ חדר אמבטיה אפשר לעשות זאת בצורה מוצלחת יותר או פחות. צאו מנקודת הנחה שאם תעשו את הדברים בצורה מסודרת ואם תדעו מה אתם רוצים, זה ישפיע בצורה חיובית על התוצאה הסופית. לכן כדאי לקחת את הזמן, לבחון מספר אפשרויות ולראות מה באמת יתאים לכם.

האם עדיף לעשות שיפוץ נקודתי או כללי?

עוד לפני שתתחילו לבחור כלים סניטריים שונים, אתם חייבים להחליט על היקף השיפוץ. יש הבדל בין שדרוג חדר אמבטיה ובין הרס מוחלט לצורך בניה מחדש. במקרה של שיפוץ יסודי, אנחנו מדברים על החלפה של כל האלמנטים שיש בחדר האמבטיה. לעומת זאת, במקרה של שיפוץ נקודתי, תהיה החלפה רק של חלק מהאלמנטים החשובים או הבעייתיים. בבואנו לדבר על שיפוץ חדר אמבטיה בצורה יסודית, אנחנו נראה שלרוב שיפוץ כזה יכלול פעולות כמו:

  • החלפה של הצנרת כולה
  • החלפה, או שיקום, של צנרת הביוב
  • החלפה של הכלים הסניטריים
  • טיפול בבעיות איטום
  • החלפה של הריצוף
  • חיפוי חדש לקירות

בנוסף, שיפוץ יסודי כזה יכול לכלול גם עבודות חשמל שונות. למשל, ניתן ליצור נקודות חשמל נוספות או אפילו להגדיל את החלון הקיים כיום בחדר האמבטיה. כמובן ששיפוץ יסודי ייקח הרבה יותר זמן לעומת שיפוץ נקודתי וגם המחיר יהיה בהתאם.

מה זה אומר שיפוץ נקודתי של חדר האמבטיה?

האפשרות השניה שעומדת בפניכם אם אתם חושבים על שיפוץ של חדר האמבטיה, היא למעשה לעשות שיפוץ נקודתי. במקרה כזה אנחנו מדברים גם על האפשרות של חידוש חדר אמבטיה, שכן מטבע הדברים, אם השיפוץ הוא נקודתי לא תרצו להחליף ולשנות כל מה שיש כיום בחלל הזה. במקרה של שיפוץ שהוא יותר נקודתי אנחנו רואים שמדובר על פעולות שונות כמו:

  • החלפה של אריחים שבורים
  • החלפה של כיור סדוק
  • החלפה של ארונות הנמצאים בחדר הרחצה
  • חידוש או תיקון הריצוף
  • צביעה כללית של האמבטיה
  • החלפה של חלק מהכלים הסניטריים ועוד

ברוב המקרים, שיפוץ נקודתי לא יכלול החלפה של תשתיות. כלומר, במסגרת שיפוץ כזה לרוב לא תהיה החלפה של מערכת האינסטלציה, החשמל או האיטום. מטבע הדברים, ככל שהשיפוץ נקודתי יותר, כך גם המחיר שלו יהיה נמוך יותר. בנוסף, שיפוץ נקודתי זה שיפוץ שאפשר לבצע תוך זמן קצר ולכן אי הנוחות בבית יהיה זמני בלבד.

איזה אלמנטים תבחרו לחדר האמבטיה המשודרג שלכם?

בין אם אתם חושבים על שדרוג חדר אמבטיה ובין אם אתם בוחרים לעשות שיפוץ מקיף, יש כמה החלטות חשובות שעליכם לקבל. למשל, באיזה כיור חדש אתם מעוניינים ואיך בוחרים אותו? איזו אסלה תרצו להתקין בחדר האמבטיה המשודרג שלכם? ואיזה ריצוף יתאים לחדר הרחצה? אומנם זה נכון שמדובר כאן על עניין של בחירה והעדפה אישית, אך יש בכל זאת מספר אלמנטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון. למשל, אם אנחנו מדברים על בחירת הריצוף, חשוב לקחת בחשבון נתונים שונים. ראשית, חדר הרחצה שלכם הוא אחד מהחדרים שאתם משתמשים בו הכי הרבה בבית. לכן הריצוף בו צריך להיות לטעמכם. שנית, כתוצאה מכך שהרטיבות היא אחד מהאלמנטים הכי משמעותיים שיש בחדר הרחצה, הריצוף חייב להיות בהתאם. משמעות הדברים היא שהריצוף חייב להתאים לחדר רטוב והוא גם חייב להיות נוגד החלקה. כדאי לדעת שהאריחים בימינו נמדדים לפי מידת העמידות שלהם להחלקה. הרמה הרגילה היא R9 והטווח הוא עד R13. כמובן שככל שהמספר גבוה יותר, עמידות האריחים להחלקה יותר גבוהה. במקרה של ריצוף שיכול להתאים לחדר האמבטיה ויכול להיות בטיחותי ונוח לשימוש, רצוי לבחור אריחים של R10 לפחות. קחו בחשבון, מעבר לשאלת העמידות להחלקה, גם את הפחת הקיים. כלומר, אם אתם קונים אריחים בצורה פחות שגרתית, כמו צורת משושה, לרוב יהיה פחת גדול יותר. כלומר, יהיו יותר אריחים שבהם לא תוכלו להשתמש. מצד שני, אם חלום חייכם היה להתקין אריחים בצורת משושה בחדר האמבטיה, אין ספק שעכשיו, כשאתם עושים שיפוץ, זה הרגע להגשים את החלום הנושן הזה.

בחירת הכיור המושלם לחדר האמבטיה שלכם

אי אפשר לדבר על שיפוץ חדרי אמבטיה ולא לדבר על בחירת הכיור. הכיור הוא אחד מהאלמנטים שתעשו בהם הכי הרבה שימוש בחדר הרחצה. לכן טבעי שתרצו להשקיע בכך מחשבה, כי הרעיון הוא הרי לבחור אלמנטים שתאהבו לראות בכל יום ולעשות בהם שימוש. במקרה של הכיור, הגורמים שצריכים להשפיע על הבחירה שלכם הם: התקציב והעיצוב הרצוי. חשוב להיות מודעים גם לעובדה שיש סוגים שונים של התקנה לכיורי בחדר האמבטיה בימינו. אפשר לבחור, למשל, בין:

  • כיור שקוע
  • כיור מונח
  • כיור אקרילי
  • כיור FREE STANDING

במקרה של הכיור השקוע אנחנו מדברים על הכיור הסטנדרטי יותר אשר מותקן למעשה בגובה השיש. לעומת זאת, הכיור המונח הוא הכיור אשר מונח על השיש עצמו, וכאן העניין המרכזי הוא העיצוב המיוחד. הכיור האקרילי הוא כיור יותר ארוך מהממוצע בדרך כלל. ולבסוף, כיור פרי סטנדינג הינו כיור אשר עומד על הרצפה, ללא כל שימוש או תמיכה בארון או שיש. רצוי לקחת בחשבון שכל כיור כזה יתאים לעיצוב שונה וגם לתקציב אחר. לכן, בבואכם לבחור את הכיור המושלם לחדר האמבטיה המשודרג שאתם מתכננים, כדאי שתיקחו את הנתונים האלה בחשבון.

איזו אסלה חדשה תרצו בחדר האמבטיה שלכם?

בבואנו לדבר על חידוש חדר אמבטיה, אנחנו רואים שצריך להשקיע מחשבה גם בבחירת האסלה החדשה. מעטים הם האנשים שבוחרים לעשות שיפוץ בחדר הרחצה ולא רוצים להחליף גם את האסלה. במקרה הזה צריך לקחת בחשבון שלוש אפשרויות עיקריות, והן: אסלת P, הלו היא האסלה הרגילה, ובין אסלת מונובלוק, הלו היא האסלה היוצרת למעשה יחידה אחת בין הניאגרה והאסלה. בנוסף, יש כמובן אפשרות לבחור גם באסלה תלויה. אין ספק שבשנים האחרונות אנשים רבים בוחרים באופציה של האסלה התלויה. זה לא במקרה, שכן באסלה כזאת למעשה מיכל ההדחה הינו סמוי. זה מוסיף אלגנטיות לחדר הרחצה כולו ולכן טבעי שאנשים רבים בוחרים באפשרות הזאת. מנגד, יש לקחת בחשבון שבמקרה של מיכל סמוי, יש כאן עבודה שצריך לבצע בקיר עצמו, דבר שישפיע על המחיר שתשלמו. ממש כפי שקורה לגבי בחירת כל אלמנט אחר לחדר הרחצה שלכם, קחו בחשבון שגם כאן המחירים מאוד משתנים. אתם יכולים לקנות אסלה מאוד זולה לעומת אסלות הרבה יותר יקרות. לכן התקציב העומד לרשותכם הוא אלמנט מכריע בבחירה. כדאי לדעת שיש היום אפשרות לעשות השוואת מחירים בין אסלות שונות מאוד בקלות. משמעות הדברים היא שאפילו אם תשקיעו בעניין הזה רק כמה דקות בודדות, להשוואת מחירים בצורה מקוונת, תוכלו לחסוך. כך תוכלו לבחור את האסלה הנכונה לכם לא רק מבחינת העיצוב, אלא גם מבחינת העלויות, כי למה שתשלמו ביוקר?

כמה עולה לעשות שיפוץ בחדר האמבטיה?

אנשים רבים חולמים לעשות שיפוץ או שדרוג בחדר הרחצה אך דוחים את העניין. אחת מהסיבות לכך, מעבר לחוסר הנוחות הזמנית, היא המחיר, ואפשר להבין מדוע. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את העובדה שיש גורמים שונים ומגוונים ביותר שיוכלו להשפיע על השאלה כמה באמת יעלה לכם השיפוץ. ראשית, כמובן שיהיה הבדל במחיר שתשלמו על שיפוץ מקיף ויסודי ובין המחיר שתשלמו על שיפוץ נקודתי. לכן, אם יש לכם תקציב מוגבל, במקום לוותר על השיפוץ, תוכלו לבחור באופציה של שיפוץ נקודתי. מצד שני, אם מדובר על דירה שאתם רק עוברים לגור בה, יכול להיות שהאפשרות של שיפוץ מקיף תתאים. אתם גם ככה עוד לא גרים בדירה ולכן, אפילו אם השיפוץ ייקח עוד כמה ימים, זה לא יפריע לכם. בנוסף, בבואנו לנסות ולהבין כמה עולה לשפץ חדר אמבטיה, חשוב להתייחס גם לגודל שלו. כלומר, זה ברור שחדר רחצה גדול יותר זה חדר שעלות השיפוץ בו תהיה יותר גדולה.

החשיבות של שימוש בחומרים איכותיים

אם השיפוץ שאתם עושים בחדר הרחצה כוללה גם איטום והחלפה של הצנרת, חשוב מאוד לעשות שימוש בחומרים איכותיים. אנשים לא תמיד מודעים לעניין הזה, אך איטום שלא נעשה בעזרת חומר איכותי הוא איטום שלא יחזיק מעמד. הדבר האחרון שאתם רוצים, זה לגלות שאחרי כמה חודשים תתחיל בעיית רטיבות בחדר האמבטיה שלכם. לכן רצוי מאוד לברר גם את הנקודה הזאת מראש. עוד עניין משמעותי ביותר שצריך לקחת בחשבון, זה השיפוע של הריצוף בחדר הרחצה. בחדר האמבטיה צריך להיות שיפוע של אחוז אחד. במידה וזה לא יקרה, למים לא תהיה אפשרות לזרום לפתח הניקוז. זזו נקודה משמעותית ביותר ויש להקפיד עליה אם אתם עושים היום שיפוץ רציני בחדר הרחצה.

תכנון מדויק יוביל לתוצאה טובה

יצא לכם לשמוע על אנשים שעשו שיפוץ בחדר האמבטיה שלכם ולא יצאו מרוצים? אתם חוששים שזה יקרה גם לכם? אם כך, חשוב שתהיו מודעים לעוד נתון שישפיע על הדברים: התכנון. ממש כפי שלא הייתם מתחילים לעשות שיפוץ בשום חדר אחר בבית בלי לתכנן את הדברים מראש, כך גם לא כדאי לעשות שיפוץ בחדר הרחצה בלי לתכנן את הדברים. יתרה מכך, הכול חייב להיות משורטט וכתוב בצורה ברורה. זה משמעותי מכמה בחינות. ראשית, כאשר הדברים כתובים בין ויכוח ביניכם ובין המשפצים. שנית, כך אפשר להבין, עוד לפני שהשיפוץ יוצא לדרך, האם הוא באמת עונה על הדרישות שלכם ומתאים לחדר הרחצה. בנוסף, כאשר הדברים מתוכננים היטב מראש, אין מקום לטעויות. ברור לכם מה הולך לקרות וגם ברור לכם מראש כמה זמן זה יכול לקחת. כך תוכלו להימנע ממצב שבו מבטיחים לכם שחדר הרחצה יהיה מוכן תוך ארבע ימים ובפועל אתם צריכים לחכות 10 ימים. כל עוד תעשו את הדברים בצורה מסודרת, התוצאה תהיה נפלאה. אתם תראו שאחרי השיפוץ חדר האמבטיה שלכם יהיה עוד יותר מרכזי בבית. יהיה לכם נעים להיכנס אליו וכל רחצה בו תהיה חוויה של ממש. זה נכון בין אם אתם רוצים לעשות שיפוץ בחדר הרחצה הגדול בביתכם ובין אם אתם בונים עוד חדר רחצה קטן. היעזרו באנשי המקצוע המומחים ותראו שתצאו מרוצים! למעשה, הדבר היחיד שלא יהיה לכם ברור, זה איך דחיתם כל כך הרבה זמן את השיפוץ הנהדר הזה.

תפריט נגישות

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו
התחילו שיחת ווטסאפ
היי, איך נוכל לעזור?
נשמח לעמוד לשירותכם גם בהודעת ווטסאפ :)
.header-branding .brading-logo img { display: block; max-height: 74px !important; max-width: 96px !important; }